Děkuji. Jasně, svoji kariéru jsem nastartovala v auditu před šesti lety, kdy jsem nastoupila na pozici Asistentky Auditu, na které jsem setrvala tři roky. V této době byla firma ještě malá a nebyli tu specifikované pozice, jak je známe dnes. Poté jsem se posunula do role Senior Analysty a následně Consultanta. No a v říjnu jsem přijala novou výzvu a posunula jsem se na pozici Managera.
Na začátku jsem měla problém pochopit širší smysl Auditu. Věděla jsem jeho účel, ale trvalo mi, než jsem si uvědomila, jak jednotlivé procesy firem fungují a zapadají do sebe. Díky návštěvám u klientů jsem si postupně dávala dohromady jednotlivé souvislosti a začala Audit brát víc komplexně než, že je jen o tom zkontrolovat správnost účetnictví.
Upřímně nejdřív jsem si myslela, že mě žádná velká změna nečeká. Přeci jenom na vedení týmu jsme se podílela již na své předchozí pozici. Ale s odstupem času musím přiznat, že míra administrativy, poradenství a té odpovědnosti mě vlastně překvapila. Asi nebudu zavádět žádné novoty, systém v rámci týmu máme nastavený už delší dobu, ale budu pokračovat v plánování a pravidelné komunikaci s kolegy.
Určitě to je automatizace, která audit značně zjednodušila a člověk zvládne více úkolů. Jsem více analytický člověk, takže v tomhle směru jsem ráda, za každé vylepšení a zjednodušení.
S tímto jsem začala mít problém, když jsem přešla na pozici Consultant, kde to pro mě byla velká výzva. Musela jsem si vytvořit vlastní systém, jak zvládat své povinnosti a také jak efektivně fungovat s juniornějšími kolegy. Samozřejmě v auditu si krásně naplánujete sezónu a jak to bývá po prvním auditu, už se vám plány rozhodí. Je důležité se přizpůsobit situaci a určit si priority. V tom mi hodně pomohlo pozorování, jak fungují ostatní týmy a praxe, kde jsme postupně přicházeli na to, co funguje a co ne. Takže koukejte se kolem sebe a nebojte se přijít za svými kolegy a poprosit je o rady. Všichni jsme jednou začínali.
S odstupem času bych řekla, že je důležité si uvědomit – efektivitu a důležitost úkolů v rámci auditní práce. Na začátcích bych řekla, že nad některými úkony, jsem trávila spoustu času a řešila jsem detaily, které nebyly, až tak významné s ohledem na core bussiness společnosti. Kdybych to měla vzít z hlediska nějakého vedení lidí, tak to bude uvědomění si, že to, co motivuje mě, nemusí nutně motivovat stejně i ostatní členy týmu a je potřeba s tím pracovat.
Já jsem víc analytik, takže mě baví vidět konkrétní výsledky a čísla, která získávám díky analýze.
Nejvíce cením kolegů, kteří podrží a poradí, myslím si, že je to vždy to je o lidech. A pak bych zmínila i možnost spolupráce s různorodými klienty, kterou jen tak někde nezískáte.
To je těžké si takhle vzpomenout, ale jednou, když jsem šla na jeden ze svých prvních auditů a zamířila jsem ke klientovi, omylem jsem dorazila do společnosti se stejným názvem, jen s jiným právním označením. Po krátkém zmatení na recepci a telefonátu jsem zjistila, že jsem na špatném místě, a musela jsem se rychle přemístit. Z této zkušenosti jsem si vzala ponaučení, že i zdánlivě jasné informace je vždy dobré si důkladně ověřit (jako správný auditor).