Vyber si pozici Potkejme se
Zůstaň v kontaktu

Petra Stys: Od Analysty k Manažerce

  • Úvod
  • Příběhy našich lidí

Péťo, v první řadě ti gratulujeme k nedávnému povýšení na pozici Manager. Můžeš nám na začátek povědět jaká byla tvoje cesta k této pozici?

Děkuji. Jasně, svoji kariéru jsem nastartovala v auditu před šesti lety, kdy jsem nastoupila na pozici Asistentky Auditu, na které jsem setrvala tři roky. V této době byla firma ještě malá a nebyli tu specifikované pozice, jak je známe dnes. Poté jsem se posunula do role Senior Analysty a následně Consultanta. No a v říjnu jsem přijala novou výzvu a posunula jsem se na pozici Managera.

Jak si se při svém kariérním růstu vyrovnávala s novými výzvami každé z pozic?

Na začátku jsem měla problém pochopit širší smysl Auditu. Věděla jsem jeho účel, ale trvalo mi, než jsem si uvědomila, jak jednotlivé procesy firem fungují a zapadají do sebe. Díky návštěvám u klientů jsem si postupně dávala dohromady jednotlivé souvislosti a začala Audit brát víc komplexně než, že je jen o tom zkontrolovat správnost účetnictví.

Co pro tebe znamená role manažerky a jaké byly tvé první kroky na nové pozici?

Upřímně nejdřív jsem si myslela, že mě žádná velká změna nečeká. Přeci jenom na vedení týmu jsme se podílela již na své předchozí pozici. Ale s odstupem času musím přiznat, že míra administrativy, poradenství a té odpovědnosti mě vlastně překvapila. Asi nebudu zavádět žádné novoty, systém v rámci týmu máme nastavený už delší dobu, ale budu pokračovat v plánování a pravidelné komunikaci s kolegy.

Co považuješ za největší pomoc při tvé práci?

Určitě to je automatizace, která audit značně zjednodušila a člověk zvládne více úkolů. Jsem více analytický člověk, takže v tomhle směru jsem ráda, za každé vylepšení a zjednodušení.

Víme, jak je Audit náročný, a to hlavně v sezóně. Jak zvládáš organizaci času a co by si ostatním doporučila?

S tímto jsem začala mít problém, když jsem přešla na pozici Consultant, kde to pro mě byla velká výzva. Musela jsem si vytvořit vlastní systém, jak zvládat své povinnosti a také jak efektivně fungovat s juniornějšími kolegy. Samozřejmě v auditu si krásně naplánujete sezónu a jak to bývá po prvním auditu, už se vám plány rozhodí. Je důležité se přizpůsobit situaci a určit si priority. V tom mi hodně pomohlo pozorování, jak fungují ostatní týmy a praxe, kde jsme postupně přicházeli na to, co funguje a co ne. Takže koukejte se kolem sebe a nebojte se přijít za svými kolegy a poprosit je o rady. Všichni jsme jednou začínali.

Jaké chyby tě v kariéře posunuly dál?

S odstupem času bych řekla, že je důležité si uvědomit – efektivitu a důležitost úkolů v rámci auditní práce. Na začátcích bych řekla, že nad některými úkony, jsem trávila spoustu času a řešila jsem detaily, které nebyly, až tak významné s ohledem na core bussiness společnosti. Kdybych to měla vzít z hlediska nějakého vedení lidí, tak to bude uvědomění si, že to, co motivuje mě, nemusí nutně motivovat stejně i ostatní členy týmu a je potřeba s tím pracovat.

Co tě na Auditu nejvíce baví?

Já jsem víc analytik, takže mě baví vidět konkrétní výsledky a čísla, která získávám díky analýze.

Čeho si nejvíce ceníš na práci v GT?

Nejvíce cením kolegů, kteří podrží a poradí, myslím si, že je to vždy to je o lidech. A pak bych zmínila i možnost spolupráce s různorodými klienty, kterou jen tak někde nezískáte.

Podělíš se s námi o nějakou vtipnou pracovní historku?

To je těžké si takhle vzpomenout, ale jednou, když jsem šla na jeden ze svých prvních auditů a zamířila jsem ke klientovi, omylem jsem dorazila do společnosti se stejným názvem, jen s jiným právním označením. Po krátkém zmatení na recepci a telefonátu jsem zjistila, že jsem na špatném místě, a musela jsem se rychle přemístit. Z této zkušenosti jsem si vzala ponaučení, že i zdánlivě jasné informace je vždy dobré si důkladně ověřit (jako správný auditor).

Web tymjenejvic.cz říká:
This is a warning message.